بتن را با چه رنگی , رنگ کنیم؟

روش های زیادی برای رنگ کردن بتن وجود دارد . بتون را میتوان به صورت یکپارچه در مخلوط یا با استفاده از رنگ پس از پخت بتن رنگ آمیزی کرد. در ادامه به بیان انواع رنگ بتن پرداخته ایم:

رنگ های مبتنی بر آب : اکریلیک و لاتکس

مایع رنگی

رنگ

رنگ آمیزی بتن و اکسسوری های بتنی

بتن پخته شده و آماده را میتوانید با رنگ های بر پایه آب اکریلیک با مخلوط آب رنگ کنید. رنگ اکریلیک میتواند یک روش ارزان برای رنگ آمیزی بتن باشد , استفاده از رنگ لاتکس برای رنگ آمیزی بتن به همین صورت است. اگر چه هزینه های رنگ لاتکسی و اکریلیک کم است , اما باید بدانید این رنگ های پایه آب به اندازه رنگ دانه و رنگ هایی که مخصوص بتن ساخته می شوند غیظ نیستند و برای به دست آوردن رنگ مورد نظر باید مخلوط رنگ بیشتری اضافه کنیم.

رنگ کردن بتن با استفاده از رنگ مایع

برای رنگ کردن بتن از رنگ مایع هم میتوانید استفاده کنید , رنگ دانه های مایع در واقع رنگ دانه های پودری هستند که از قبل با آب مخلوط شده اند , آنها جلوه یکسانی دارند و کنترل آنها راحت تر است. این نوع رنگ بتن معمولاً باید به آبی که برای مخلوط کردن با بتن خشک استفاده می کنند، اضافه شوند.

نقاشی با رنگ های بر پایه آب

متداول ترین روش برای بتن نقاشی آنها پس از اتمام است . رنگ اکریلیک ساده ترین راه برای رنگ آمیزی بتن و سیمان است. برخی از رنگ ها محو میشوند و این به مواد آنها بستگی دارد , رنگ های بتنی که مخصوص بتن ساخته شده اند معمولا محو نمیشوند. زیرا دارای خواصی هستند که از این امر جلوگیری می کنند, گلدانهای بتونی را میتوان با رنگ اکریلیک و لاتکس نقاشی کرد. و روش دیگر برای رنگ آمیزی و نقاشی کردن آن ها ، اسپری کردن رنگ روی آن است.هنگام رنگ آمیزی بتونی نیازی به استفاده از پرایمر ندارید اما ممکن است استفاده از پرایمر نتیجه بهتری داشته باشد.مهم است که بدانید رنگهایی که پس از پخت بتن استفاده می شوند ، دقیقاً مانند هر رنگی می توانند محو شوند .اما اگر صنایع دستی بتنی در داخل منزل نگهداری شود ، احتمال محو شدن آن ها خیلی کم خواهد بود.اگر صنایع دستی بتنی در فضای باز باشد ، قرار گرفتن در معرض نور و عناصردیگر می تواند موجب تسریع روند محو شدن رنگ آن ها شود.

آماده‌سازی

آماده‌سازی سطوح بتنی برای رنگ آمیزی باید ابتدا از طریق صابون و آب گرم کاملاً شسته شود و هرگونه مواد آلوده و رنگ قدیمی را از روی آن‌ها از بین ببرید. برای پاک‌سازی بتن می‌توانید از پودر شست‌وشو یا اسکراب استفاده نمایید. برای این‌که روی سطوح بتنی هیچ‌گونه مواد اضافی وجود نداشته باشد، باید کاملاً تمیز شود، اما نیازی به ازبین‌بردن لکه‌ها نیست. برای پاک‌سازی بتن با استفاده از ترکیبات روغنی و نفت در این مرحله می‌توانید از فسفات تری سدیم بهره ببرید. برای تهیه این محصول می‌توانید از طریق فروشگاه لوازم‌خانگی اقدام کنید. همچنین می‌توانید فسفات تری سدیم را با مقداری آب ترکیب و سپس لکه‌های روغنی را با استفاده از آن پاک کنید و به بتن اجاره دهید که کامل خشک شود. در این مرحله باید تمام ترک‌ها و جوش یا سطوح ناهموار را از روی سطح بتن از بین ببرید تا سطحی صاف و منظم پیدا نمایید. برای ممانعت از ایجاد رطوبت سیمان باید بخش‌های داخلی بتن را پاک کنید. اگر بتن شکاف دارد و می‌خواهید اقدام به رنگ آمیزی کنید، باید از سیلانت بتنی استفاده نمایید تا در اثر رطوبت، باران، برف و رنگ خراب نشود.

سبد خرید